Jak uprościć i zoptymalizować wysyłkę produktów?

finanse

Współczesna gospodarka w dużym stopniu polega na usługach kurierskich i usługach związanych z doręczaniem paczek, zwłaszcza w kontekście niedawnego rozwoju handlu elektronicznego. Dlatego dla wielu firm ważne jest, aby pracować nad sposobami uproszczenia i optymalizacji procesów, aby zwiększyć wydajność i obniżyć koszty. Dzisiaj omówię niektóre sposoby, dzięki którym firmy mogą lepiej zarządzać przesyłkami.

Koszty transportu rosną

W ostatnich miesiącach ceny energii gwałtownie wzrosły, a jest to czynnik, który zawsze ma wpływ na koszty firm transportowych, które zwykle przenoszą go na ceny usług. Dlatego bardziej niż kiedykolwiek ważne jest, aby zwracać uwagę na wpływ kosztów wysyłki na wyniki finansowe firmy, zwłaszcza jeśli firma często korzysta z usług kurierów i dostawców paczek.

Możesz też wstąpić na https://www.niezalezny.pl po więcej podobnych informacji.

Firma może łączyć przesyłki dla swoich klientów w pakiety

Jest oczywiste, że znacznie taniej jest wysłać jedną przesyłkę niż kilka paczek w różnych terminach. Wymaga to pewnego wewnętrznego planowania i organizacji w celu sprawdzenia listy nadchodzących przesyłek. Jeśli zaplanowano więcej niż jedną przesyłkę, warto spróbować zgrupować je razem i wysyłać tylko jedną paczkę tygodniowo do każdego odbiorcy. Nawet jeśli przedmioty nie są pilne, możesz poczekać dłużej.

W zależności od rodzaju prowadzonej działalności, oszczędności uzyskane dzięki grupowaniu paczek mogą być mniej lub bardziej znaczące. Zależy to w dużej mierze od częstotliwości zamówień. Jeśli masz wielu okazjonalnych klientów, będziesz miał niewiele możliwości sprzedaży z jedną wysyłką. Jeśli jednak wysyłasz wiele rzeczy do tych samych odbiorców, istnieje pole do optymalizacji.

Wybór rozmiaru i materiałów, z których są wykonane opakowania

Firmy kurierskie zazwyczaj biorą pod uwagę trzy czynniki przy ustalaniu ceny. Niewiele można zrobić w kwestii miejsca pochodzenia i przeznaczenia przesyłki. Masa również nie jest elementem, który pozostawia wiele miejsca na optymalizację. Ale dzięki wymiarom paczek masz możliwość optymalizacji.

Należy przeanalizować, jaki rozmiar pudełka jest dla nas optymalny, a następnie spróbować ujednolicić opakowania. Oznacza to, że powinieneś mieć co najwyżej dwa lub trzy rozmiary pudełek i zorganizować się tak, aby to, co wysyłasz, zmieściło się w nich. W ten sposób można uzyskać bardziej przejrzyste informacje o kosztach wysyłki i lepiej określić ceny sprzedaży.

Pracując zawsze z tymi samymi rozmiarami, można kupować pudełka hurtowo i uzyskiwać lepsze ceny. Jednocześnie należy sprawdzić, jaki rodzaj tektury jest potrzebny. Nie ma sensu wydawać dużo pieniędzy na wytrzymałe kartony, jeśli wysyłane towary nie są zbyt delikatne.

Pomyśl o ubezpieczeniu przesyłki

Zatrudniając firmę kurierską, należy zwrócić uwagę na oferowane przez nią gwarancje. Na przykład ważne jest, aby mieć jasność co do kwoty pokrywanej w przypadku utraty przesyłki lub uszkodzenia jej zawartości. W przypadku dużej liczby dostaw nie można ryzykować, że incydent zagrozi rentowności firmy.

Poprzedni post Umiejętność negocjacji – dlaczego jest tak ważna w biznesie?
finanse Następny post Czy warto zaciągać pożyczki dla firm?