Kto traci na dropshippingu?

Dropshipping to niegłupi i zarazem bardzo prosty sposób na zarabianie sporych pieniędzy w szybkim czasie, a do tego pozwala nam pozbyć się maksymalnie niechcianych kosztów. Jednak dla osób, które nie są właścicielami tego typu firmy, może być on bardzo niekorzystny i prowadzić do straty. Dotyczy to zwłaszcza klientów, ale także dostawców, czy nawet przedsiębiorcy, chociaż każdego na innej płaszczyźnie.

Podstawowe informacje – dropshipping

Klient to osoba, która traci na tego typu procesie, zwłaszcza jeśli przedsiębiorca stara się nie ujawniać od razu, że w rzeczywistości jest tylko pośrednikiem w sprzedaży. Klient nieświadomy, kupuje w naszym „sklepie” interesujący go towar.

To prawda, że jest sam sobie winny, ale nie możemy udawać, że naszym celem nie jest zarobienie na nim. Często kupuje towar za małą fortunę, kiedy mógłby mieć go za ułamek takiej ceny. Jeszcze pół biedy, jeśli się nie zorientuje, ale jeśli to zauważy, to może rozpowiedzieć, że jesteśmy oszustami albo będzie zniechęcać innych od skorzystania z naszych usług.

Okazuje się, że na naszej działalności może tracić też dostawca, u którego składamy zamówienia naszych klientów. Jeśli nie wie, że korzystamy z jego pracy na rzecz swojego zarobku, to może być to dla niego zwyczajnie niekorzystny układ. Kiedy sprzedajemy coś nieswojego, tworzymy w głowie naszych klientów fałszywy obraz naszej działalności. Jak traci na tym dostawca? Bardzo prosto: klient nie wie, że to on tak naprawdę zaopatruje go w towary, a więc traci wizerunkowo. Możesz powiedzieć, że bez Ciebie nigdy nie zostałby odkryty, ale z pomocą takiego pośrednika traci swoich potencjalnych klientów na przyszłość.

Więcej artykułów, porad dotyczących własnego biznesu, pracy i finansów znajdziesz w serwisie https://www.wady.pl/.

Wady dropshippingu – podsumowanie

Czasami na dropshippingu może stracić sama osoba w ten sposób zarabiająca. Traci jednak nie pieniędzy, ale zaufanie swoich klientów.

Dotyczy to zwłaszcza nieuczciwych przedsiębiorców, którzy zawyżają do granic możliwości ceny oferowanych przez siebie produktów albo nie informują nigdzie wprost, czym faktycznie zajmuje się ich „sklep”. Kiedy ktoś to odkryje, to może nam się naprawdę mocno popsuć wizerunek, a czasem nawet oberwać się porządnym osobom zajmującym się tym samym zawodem. Dlatego musimy dbać o rzetelne działanie na rzecz klienta i o wypełnianie jego potrzeb.

 

Poprzedni post Czy warto założyć konto oszczędnościowe?
Następny post Jak tworzyć własny biznes? – podstawowe porady